In de media: Mauritskliniek Persoonlijk, Duidelijk & Goed Geregeld een interview met Elly Evers


Mauritskliniek Den Haag – Persoonlijk, Duidelijk & Goed Geregeld

Bij de Mauritskliniek kun je terecht voor het effectief laten behandelen van alle voorkomende huidziekten en huidaandoeningen, zowel voor de verzekerde als onverzekerde zorg. De patiënt staat centraal tijdens het hele zorgproces en kan rekenen op een persoonlijke benadering.

De zorgmarkt is volop in ontwikkeling en de positie van zelfstandige behandelcentra zoals Mauritskliniek verandert. Laag complexe zorg wordt steeds vaker aangeboden in kleinere behandelcentra, in plaats van in ziekenhuizen, en dat vraagt om een nieuwe koers met een duidelijke visie. Elly Evers is begin dit jaar benoemd tot operationeel directeur van Mauritskliniek. Zij heeft jarenlange managementervaring in ziekenhuizen en borgt met haar kennis van de zorg de kwaliteit van de organisatie.

Zinnige zorg
Evers juicht de ontwikkelingen toe: “Wij zijn als gespecialiseerd behandelcentrum (ZBC) veel beter in staat om zuinige, zinnige zorg te bieden op dermatologisch en cosmetisch gebied. Het aantal huisartsen dat naar ons doorverwijst groeit enorm. We hebben korte lijntjes en geven direct feedback over onze behandelingen. Dat komt de patiënt ten goede. Elke patiënt heeft recht op een persoonlijk behandeladvies omdat elke patiënt anders is en een eigen leefwijze heeft. Die persoonlijke benadering vinden wij heel belangrijk. Het zorgproces moet goed geregeld én duidelijk zijn. Daarom communiceren we ook in heldere taal, met zo min mogelijk medische terminologie. En we bieden patiënten de mogelijkheid om na een consult bij de dermatoloog, extra uitleg te krijgen van één van onze doktersassistenten of verpleegkundig specialisten over de behandeling, zodat ze inzicht krijgen in het hoe en waarom van hun huidaandoening. Bij bepaalde huidaandoeningen is het veranderen van leefwijze ook een essentieel onderdeel van de behandeling.”

Specialismen
Zorginstellingen gaan zich steeds meer focus – sen en specialiseren. Wat de verzekerde zorg betreft, richt Mauritskliniek zich nadrukkelijk op het behandelen van huidkanker. “De vraag naar behandeling van huidkanker groeit explosief. Vooral de laatste twee generaties worden geconfronteerd met huidkanker. Twintig, dertig jaar geleden gingen we onbeschermd liggen bakken in de zon of onder de zonnebank. De gevolgen daarvan worden nu zichtbaar. Mensen die met een verdacht huidvlekje naar de huisarts gaan, kunnen diezelfde dag nog bij ons terecht op een spoedplek voor nader onderzoek door ons gespecialiseerde behandelteam. We willen dat patiënten zo kort mogelijk in onzekerheid hoeven te zitten.”

Het doen van spataderbehandelingen is een ander specialisme van de kliniek, die al jaren bekend staat als hét flebologisch centrum van Den Haag. “We hebben een zeer kundig team van vaatlaboranten, vaatchirurgen en flebologen, patiënten kunnen snel bij ons terecht, overigens ook in onze centra in Utrecht en Nijmegen, en een groot deel van de behandelingen valt onder de zorgverzekering.”

Professioneel en laagdrempelig
Een ooglidcorrectie of een behandeling tegen overmatig zweten met de miraDry technologie valt niet onder de verzekerde zorg. “We zien dat mensen behoefte hebben aan verantwoorde medisch-cosmetische zorg en daarom organiseren we gratis voorlichtingsavonden, waar we stap voor stap uitleggen wat de ingrepen inhouden. Deze avonden zijn laagdrempelig, je hoeft je alleen maar online aan te melden, en kunt zelfs dezelfde avond nog terecht voor een intake. Het gaat wél om medische behandelingen en die moet je serieus nemen, zodat je een bewuste keuze kunt maken. Natuurlijk werken we met zeer deskundige professionals zoals dermatologen, plastisch chirurgen en KNO-artsen met aangezichtschirurgie als specialisatie. In combinatie met goede apparatuur, technieken en materialen is het slagingspercentage ook veel hoger dan in niet-gespecialiseerde centra.” Persoonlijk, duidelijk en goed geregeld zijn de drie pijlers voor Mauritskliniek. “Deze waarden gelden ook intern. We staan voor goed werkgeverschap en dat betekent dat we ook goed voor elkaar zorgen. Wat heeft iedereen nodig om optimaal te kunnen functioneren? Met aandacht voor elkaar kunnen we elke dag een beetje beter worden.”

Delen

Gerelateerd nieuws