Blauw lichttherapie tegen acne

Het doel van blauw lichttherapie is het neutraliseren van de P.acnes bacterie, waardoor de huid met acne verbetert.

De behandeling valt mogelijk binnen de aanvullende verzekering

De blauw lichttherapie behandeling tegen acne

De behandeling van acne met blauw licht wordt in kuurvorm gegeven. Twee maal per week wordt de acne gedurende 20 minuten belicht, waarbij de lamp 5 tot 10 centimeter boven uw gezicht hangt. De totale behandeling duurt ongeveer 30 minuten. De kuur bestaat uit 8-10 behandelingen.

Voordat u begint aan de kuur zal er een foto gemaakt worden van de acne. Dit gebeurt ook aan het eind van de behandeling om het resultaat van de behandeling te kunnen bespreken. Voor de belichting wordt de huid gereinigd om onzuiverheden te verwijderen. Na de behandeling wordt er een verzorgende crème aangebracht.Van de behandeling zelf voelt u niks, hooguit wat warmte. Er zijn ook geen bijwerkingen bekend.

Is de behandeling schadelijk?

Omdat er geen ultraviolet- of infrarood licht vrij komt bij blauw lichttherapie is het niet schadelijk voor de huid. Er is dus ook geen sprake van een verhoogd risico op huidkanker. De behandelingen kunnen ook in combinatie met medicatie plaatsvinden, mits deze geen fotosensibiliteit (overgevoeligheid voor licht) veroorzaken. Tijdens de behandeling kunt u een bril dragen om uw ogen te beschermen. De behandeling is geheel pijnloos. Een mogelijke bijwerking is een lichte verkleuring van het pigment door de golflengte van het blauw licht.

Hoe vaak vindt de behandeling plaats?

Voor een optimaal resultaat wordt u 2 keer per week, 4 weken lang behandeld. Na de kuur vindt er altijd een controleafspraak plaats met uw behandelend arts/huidtherapeut.

Na de blauw lichttherapie behandeling tegen acne

Wanneer de behandeling geheel is afgerond wordt het resultaat beoordeeld. Blauw lichttherapie is een effectieve, natuurlijke en veilige behandeling. Echter iedere huid is uniek en wij kunnen daarom voorafgaand aan uw behandeling geen garanties geven op het resultaat.

Waar moet u op letten?

In overleg met uw behandelaar dient u mogelijk te stoppen met uw eigen producten (crèmes of reinigingsproducten) of medicatie die u gebruikt tegen de acne.

Prijzen en vergoedingen van de blauw lichttherapie behandeling tegen acne

In overleg met uw arts of behandelaar bespreekt u de behandeling. De behandelingen bij de dermatoloog vallen onder uw basisverzekering. Houd hierbij rekening met uw eigen risico. Behandelingen bij de huidtherapeut vallen onder de aanvullende verzekering.

Tijdens een intake bij de huidtherapuet zal u meer informatie krijgen over de mogelijkheden, het behandelproces, de kosten hiervan, en of er een vergoeding mogelijk is. Dit bedrag wordt in mindering gebracht wanneer er een vervolgbehandeling wordt gedaan.

Klik op onderstaande link voor de prijslijst.

Kunt u niet komen? Of vindt u het niet meer nodig?

Let op: aangepaste regels te laat of niet afzeggen

Mauritskliniek is continu bezig met het verbeteren van haar kwaliteit van zorg. Helaas komt het regelmatig voor dat een patiënt zonder tijdige afmelding niet op een afspraak komt. Hierdoor kan de arts of behandelaar deze kostbare tijd niet inzetten voor een andere patiënt en loopt de wachttijd voor andere patiënten op. Mauritskliniek berekent de kosten hiervan door aan patiënten die wegblijven.

Bent u verhinderd voor een afspraak, dan dient u dat minimaal 48 uur van tevoren te laten weten. Dit kan telefonisch via 088 628 74 00 op maandag t/m vrijdag van 08.00 – 17.00 uur.